مقالات آموزشی, مقالات تخصصی و مرتبط

چکه کردن شیرآلات بهداشتی

راه حل کامل برای چکه کردن شیرآلات بهداشتی

فهرست مطالب

راه حل کامل برای چکه کردن شیرآلات بهداشتی

حتما برای شما هم پیش آمده است که با صدای چکه کردن شیر آب بر ظرفشویی و یا روشویی از خواب بیدار شوید. یا اینکه در حال مطالعه و انجام کار باشید و اینگونه صدای چکه کردن شیرآلات بهداشتی تمرکز شما را از بین ببرد.

قطعا این موارد حسابی آزار دهنده هستند و شما را اذیت می کنند. اما چه می شود که اینگونه مشکلات برای شیرآلات بهداشتی بوجود می آید؟

چکه کردن شیرآلات بهداشتی علاوه بر ز بین بردن تمرکز، باعث هدر رفتن آب می شوند و ما در قبال این موضوع مسئول هستیم.

قطعا هر جایی که انسان زندگی می کند، نیاز به آب است. اما یکی از مشکلاتی که برای شیرهای آب های بوجود می آید، صدای چکه کردن آب است. اولین کار در این موارد، پیدا کردن علت چکه کردن شیرآلات است تا بتوانید آن مشکل را برطرف کنید و از اسراف حجم زیادی از آب جلوگیری شود.

 

آشنایی با انواع شیرآلات

برای اینکه در این مواقع دقیقا بدانیم چه مشکلی پیش آمده است، باید با انواع شیرآلات بهداشتی آشنایی کامل داشته باشیم. به طور کلی سه نوع شیرآلات وجود دارند که معروف به شیرآلات پیچی و یا کلاسیک، شیرآلات مدرن و هوشمند و شیرآلات اهرمی دسته بندی می شوند.

البته بیشتر شیرآلاتی که در زندگی روزمره برای مصرف استفاده می شود، شیرآلات پیچی و اهرمی هستند.

البته باید بدانید که به همان اندازه هم میزان خرابی های این دو نوع شیرآلات بیشتر است و افرادی که دست به آچار هستند، سعی می کنند خودشان دست به کار شوند و به رفع مشکل این نوع شیرآلات بپردازند.

مطالعه مطلب  تاریخچه اختراع شیرآلات در جهان و ایران

در شیرآلات مدرن و هوشمند، معمولا چکه کردن آب خیلی کمتر پیش می اید، اما خب هیچ چیزی صد در صد نیست. زمانی که شیرآلات هوشمند دچار خرابی می شوند، بهتر است کار را به کاردان سپرد و از یک متخصص کمک گرفت. در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی تعویض قطعات شیرآلات بهداشتی بپردازیم.

آشنایی با انواع شیرآلات بهداشتی

چگونگی تعویض واشر در شیرآلات بهداشتی

یکی از عمده ترین مشکلات چکه کردن آب در شیرآلات پیچی، خراب شدن واشر است.

برای تعمیر واشر در شیرآلات پیچی نیاز به پیچ گوشتی و آچار فرانسه است. در مرحله اول باید حواستان به فلکه اصلی آب باشد و آن را ببندید.

سپس درپوش سینک را هم بگذارید تا از افتادن قطعات ریز هنگام کار درون سینک و چاه جلوگیری شود.

شیر آب دارای درپوش است و باید با یک جسم نوک تیز آن را خارج کنید. معمولا بر روی درپوش ها دو رنگ آبی و قرمز وجود دارند که هر کدام نشان دهنده شیر آب سرد و آب داغ هستند.

پس از باز کردن درپوش، پیچ کوچک آن را هم بوسیله پیچ گوشتی باز کنید.

حالا نوبت خارج کردن فلکه است و بعد مغزی برنجی شیر را خواهید دید. مغزی شیر در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، این حرکت تا رسیدن به واشر ادامه دهید.

اگر مشکل اصلی چکه کردن آب از شیرآلات بهداشتی باشد، متوجه پوسیدگی واشر خواهید شد.

توجه داشته باشید که واشرها با پیچ های کوچک به مغزی اتصال یافته اند. بعد از اینکه پیچ های متصل شونده را باز کردید، واشر جدید را به جای واشر پوسیده قبلی قرار دهید و همین مراحل را از آخر به اول انجام دهید تا واشر جدید نصب شود.

مطالعه مطلب  بررسی تراش های CNC ریل مورب با بدنه یکپارچه ریخته گری True Slant

اگر مشکل چکه کردن شیرآلات بهداشتی از اشر باشد، به این روش برطرف خواهد شد.

 

خراب شدن کارتریج در شیرآلات بهداشتی اهرمی

خراب شدن کارتریج در شیرآلات اهرمی

مهم ترین علت چکه کردن شیرآلات اهرمی، خراب شدن کارتریج است. البته شیرآلات اهرمی معمولا جزء بهترین و بادوام ترین شیرآلات هستند.

اما خب هر چقدر هم که کیفیت محصول بالا باشد، گاهی ممکن است دچار خرابی شود. در این مواقع که شیرآلات اهرمی، چکه می کنند، باید کارتریج آن بررسی و تعویض شود.

توصیه می شود در این مواقع از یک فرد متخصص که مسلط به این کار است، کمک بگیرید.

تنها راه حل در این مواقع هم تعویض کارتریج است. درپوش شیر را پیدا کنید برخی از درپوش ها دارای علامت رنگی و برخی هم رنگی ندارند.

زمانی که درپوش را پیدا کردید، آن را با یک جسم نوک تیز مانند چاقو بیرون بیاورید. پس از خارج کردن درپوش شیرآلات اهرمی، باید به باز کردن پیچ های پشتی آن بپردازید.

با استفاده از آچار آلن می توان این کار را انجام داد. کافی است کمی فشار وارد کنید تا اهرم پیچ از جایش دربیاید.

گاهی درپوشی از جنس کروم هم مشاهده می‌شود که بیشتر برای زیبایی کار است. این درپوش با چرخش دست به راحتی باز می شود.

در مرحله بعدی پیچ زرد رنگی مشاهده خواهید کرد، این پیچ را با دقت و با استفاده از آچار در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود.

حالا نوبت به خارج کردن کارتریج معیوب و جایگذاری کارتریج سالم است. در آخر هم تمامی مراحل را از آخر به اول انجام دهید و شیر فلکه را باز کنید.

مطالعه مطلب  انواع فلنج و کاربرد آن

در ادامه این مقاله اطلاعاتی در مورد خرید قطعات شیرآلات به شما خواهیم داد.

 

خرید قطعات شیرآلات از دربندی آراد

معمولا خرید شیرآلات و قطعات مربوط به آن نیاز به حساسیت بیشتری دارد.

زیرا در این نوع محصولات کیفیت بیش از هر چیزی حرف اول را می زند. اگر قطعات صنعتی و شیرآلاتی و … دارای کیفیت بالایی نباشند خیلی زود پوسیده می شوند و دوباره مجبور به تعویض آنها خواهید بود.

دربندی آراد یکی از سایت های فروش برای قطعات این محصولات است که این قطعات را به کارخانه های تولیدی ارسال می کند.

این قطعات به صورت مکمل با قطعات دیگر باعث ایجاد محصولی جدید می شوند. تمامی این قطعات باید از بهترین کیفیت تولید شوند تا به طور کلی محصول بوجود آمده کیفیت بالایی داشته باشد.

این مجموعه با چندین سال سابقه در حال تولید قطعات برنجی آب و گاز است که در واقع در تولید مغزی های شیرآلات بهداشتی ساختمان و قطعات برنجی سهیم هستند.

تمامی این قطعات با طراحی و کیفیت بسیار خوب و بی نظیر در این مجموعه تولید می شوند.  امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد چکه کردن شیرآلات بهداشتی بدست آورده باشید.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “چکه کردن شیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *