مقالات آموزشی

نحوه تعویض سوپاپ شیر دوش

تعویض سوپاپ شیر دوش

تعویض سوپاپ شیر دوش

بدون شک ممکن است برای هر یک از ما، خرابی شیرآلات حمام و دستشویی اتفاق بیفتد و در این حین، امکان دسترسی به تکنسین های مجرب را نداشته باشیم. از این روبهتر است اطلاعات خود در این زمینه را افازیش داده و نحوه تعویض هر یک از قطعات را بلد باشیم. یکی از رایج ترین خرابی های شیرآلات پس از تعویض واشر، تعویض سوپاپ دوش ساختمان است که اغلب افراد آن را بلد نیستند. هر یک از این خرابی ها، سبب هدر رفت آب تا حد زیاد یا چکه کردن می شود. این چکه کردن دائم، ممکن است باعث  ایجاد مشکلات دیگری همچون نشت آب در طبقات پایینی در ساختمان ها و یا نشست زمین در خانه های ویلایی می شود.

اگر شما نیز با نظر ما موافق هستید، همراهمان باشید تا شما را با نحوه تعویض سوپاپ شیردوش آشنا نماییم.

پیش از هرچیز باید بدانید که:

سوپاپ سردوش چیست و چه وظایفی دارد؟

سوپاپ شیردوش یکی از قطعات بسیار مهم بین شیرآلات بهداشتی می باشد که مسیر آب را از حال دوش به پایین ریز و از حالت پایین ریز به دوش تغییر می دهد. این قطعه شکلی استوانه ای دارد که در قسمت وسط آن یک شیار قرار گرفته است. این شیار برای عبور آب کاربرد دارد. این شیار با تغییر مکان، سبب قطع شدن و باز شدن آب می گردد.

به طور کلی اگر از شیرآلات مرغوب استفاده نمایید، هرگز با مشکل تعویض این قطعه رو به رو نخواهید شد. البته باید بدانید که استفاده از شیرآلات هوشمند، به طبع خرابی های کم تری را نیز در پی دارد.

مطالعه مطلب  انواع فلنج و کاربرد آن

اما اگر زمانی این مشک برایتان به وجود آمد، می توانید به روش زیر آن را تعویض نمایید.

تعویض سوپاپ شیر دوش شیرآلات اهرمی

در ابتدا باید بررسی کنید کدام یک از قطعات سوپاپ به مشکل خورده اند. اگر واشرها دچار خرابی شده اند و یا واشرها پاره هستند، شیر آب نشتی می کند. که شما به راحتی می توانید واشرهای نو را جایگزین واشرهای پاره قدیمی کنید. در صورتی که پس از تعویض واشرها، مشکل دوش شما ح نشد، بهتر است با مشاوران در این زمینه مشورت کرده و یا کل سوپاپ را تعویض نمایید.

اما باید دقت کنید که اگر سوپاپ شما دچار ترک خوردگی و یا شکستگی شده است، تنها راه حل آن، تعویض کل سوپاپ می باشد.

یکی از نکاتی که در حین خرید و انتخاب سوپاپ باید در نظر داشته باشید، این است که سعی کنید تا حد امکان آن را مشابه با سوپاپ قبلی شیرآلات انتخاب کنید تا مشکلاتی به وجود نیاید. بهتر است محصولی که می خرید با کیفیت بالا باشد. تا در طولانی مدت، خراب نشود.

یکی دیگر از مسائل در خرید سوپاپ، توجه به یک تکه و یا دو تکه بودن شیر اهرمی می باشد که تفاوت هایی در سوپاپ مورد نیاز به وجود می آورد.

تعویض سوپاپ شیر دوش

اولین نکته در تعویض سوپاپ های شیرآلات قدیمی، توجه داشتن به نوع سوپاپ آن است. شیرهای قدیمی و کلاسیک نیز همچون شیرهای اهرمی دارای دو نوع سوپاپ هستند. این سوپاپ های چرخشی و اهرمی هستند. سوپاپ های چرخشی به صورت دایره وار و 180 درجه تغییر جهت می دهند و سوپاپ های اهرمی تنها دو جهت بالا و پایین دارند. علاوه بر این، سوپاپ های شیرآلات قدیمی نیز ساختاری همچون شیرهای اهرمی دارند و استوانه ای با یک شیار در میان هستند.

مطالعه مطلب  کارتریج شیرآلات چیست؟

سعی کنید در زمان خرید سوپاپ این شیرآلات، به ابعاد دقیق سوپاپ ها دقت نمایید. متاسفانه سوپاپ شیرآلات قدیمی راه تعمیری ندارد و تنها با تعویض آن مشکل شما حل خواهد شد.

سوپاپ انواع شیرآلات را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت دربندی آراد یکی از بزرگ ترین فروشندگان شیرآلات و قطعات مرتبط با آن ها است که از چندین دهه تجربه فروش برخوردار است. شما برای خرید انواع سوپاپ ها می توانید به سایت دربندی آراد مراجعه نموده و از مدل های مختلف سوپاپ ها دیدن نمایید. در آخر می توانید با مقیاسه قیمت ها و اطمینان از کیفیت کالا، خرید خود را نهایی نمایید. دربندی آراد، تضمین دهنده اصالت و سلامت کالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *