مقالات تخصصی و مرتبط

معرفی شرکت زیمنس

ارنست فون زیمنس در سال ۱۸۴۷ شرکتی را افتتاح کرد که هیچ گاه تصور نمی کرد روزی به عظمت بزرگی برسد. این شرکت را در آن سالها در شهر برلین تاسیس کرد. این مخترع سی ساله در آن زمان ها به فکر اختراع تلگراف الکتریکی بوده است که به واسطه چارلز ویتستون و ویلیام فایر گیل کوک ساخته شده بود که بتواند آن اختراع را بهبود بخشد. ارنست زیمنس با همکاری جورج کالسکه شروع به طراحی این تلگراف کرد و با همکاری یکدیگر شرکت تولید تلگراف برای طراحی موثر تر و ساخت تلگراف های جدیدتر تاسیس کردند. در واقع این شرکت در سال ۱۹۴۷ کار خود را تنها با ۱۰ نفر نیرو شروع کرد. حالا می خواهیم بدانیم که برند زیمنس در تولید چه محصولاتی فعالیت دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید اطلاعات کامل در مورد شرکت زیمنس به شما بدهیم.

فهرست مطالب

معرفی برند معروف زیمنس

برند زیمنس به تولید محصولات زیادی پرداخته است به طوری که به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تولید می‌کند. این کنایه نشان از این موضوع دارد که ارنست توانست با قدرت بسیار زیاد به تولید محصولات مختلف بپردازد. حال می خواهیم بدانیم که چه موردی باعث شد تا برند زیمنس در ایران بسیار شناخته شود؟ برق صنعتی یکی از این موارد بوده است. تجهیزات برق صنعتی زیمنس یکی از از عوامل بسیار مهم در محصولات برق زیمنس است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

آشنایی با اینورتر برند زیمنس

اینورتر زیمنس که با علامت اختصاری VFD هم نمایش داده می شود، درایو سرعت متغیر زیمنس هم شناخته می شود.این نوع اینورترها جزء اینورترهای کاملا استاتیک و فاقد قطعات متحرک هستند. توجه داشته باشید که این نوع اینورتر ها دارای مدل ها و حتی سری های متفاوت هستند.

مطالعه مطلب  معرفی شرکت ورتکس و یا vertex machinery

بررسی کنتاکتور برند زیمنس

حتما برای شما هم سوال است که منظور از کنتاکتور چیست؟ کنتاکتور تجهیزاتی است که به واسطه تحریک بوبین مانند یک کلید برای قطع و وصل کردن مدار های قدرت عمل می کند. جالب است بدانید عملکرد این تجهیزات از راه دور است.

آشنایی با رله های حفاظتی زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی برند زیمنس نیز دارای وظیفه مهمی است. وظیفه این قطعه جدا کردن قسمت معیوب از دستگاه ها و ادامه کار بخش های دیگر است.

بررسی سافت استارتر زیمنس

اگر کمی به نام این محصول توجه کنید، متوجه می‌شوید که سافت استارتر چیزی است که استارتر را به صورت نرم انجام می دهد و در واقع معنی کلمه آن راه اندازی نرم است. در نتیجه به راحتی می توان این دستگاه را به الکتروموتور وصل کرد و درنتیجه الکتروموتور به صورت نرم راه اندازی می شود.

کارت های آنالوگ زیمنس

این نوع کارت ها سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از واسطه هایی مانند سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت کرده و آن ها را به دیتا آ تبدیل می کنند.

کلید حرارتی زیمنس

نام دیگر این کلیدهای حرارتی همان کلیدهای اورلود است که وظیفه اصلی و مهم این نوع کلیدها حفاظت از جریان و اختلاف بار است. توجه داشته باشید که این نوع کلیدهای حرارتی زیمنس بر سر راه مدار الکتروموتورها بر اساس آمپر و کیلوآمپر پر قرار می گیرند.

بررسی کلید هوایی زیمنس

کلید هوایی زیمنس هم جزء محصولات برق صنعتی این برند به حساب می‌آیند و دارای فشار بسیار قوی هستند. وظیفه اصلی این کلید ها حفاظت از شبکه و قطع وصل خط مورد استفاده است.

مطالعه مطلب  شیرآلات اهرمی و مزیت آن

کلید بیمتال زیمنس

کلید بیمتال زیمنس مورد دیگر از محصولات برق صنعتی زیمنس به حساب می آید که وظیفه اصلی آن حفاظت کننده موتور در برابر جریان های اضافه است. باید بدانید این نوع کلید از دو نیمه هادی با ضرایب انبساط مختلف شده است.

فعالیت شرکت زیمنس در سال های مختلف

• در سال ۱۹۸۰ شرکت زیمنس برای بار اول مبادله تلفنی دیجیتالی را شروع کرد و در نهایت در سال ۱۹۸۸ هم مسئولیت شرکتهای حمل و نقل هوایی را بر عهده گرفت.
• در سال ۱۹۹۱ شرکت زیمنس شروع به تولید کامپیوترهای شخصی کرد.
• در سال ۱۹۹۴ این شرکت قراردادی را انجام داد در نهایت اقدام به ساخت و تولید قطارهای برقی کرد.
• در سال ۱۹۹۷، SFC تاسیس شد که منظور همان شرکت خدمات مالی زیمنس است.
• در سال ۲۰۰۰ زیمنس وارد بازار تولید محصولات مهندسی پزشکی شد و در این عرصه موفقیت های زیادی را به دست آورد.

نگاهی به فعالیت های اصلی برند زیمنس

در قسمت بالاتر سعی کرده ایم اطلاعاتی در مورد تجهیزات برند زیمنس به شما بدهیم که این شرکت چه نوع فعالیت هایی داشته است و در زمینه ساخت چه تجهیزاتی فعالیت داشته است؟ برند زیمنس در سال ۱۸۶۷ فعالیت‌های خود را به فراتر از مرزهای آلمان گسترش داد و به این واسطه خط تلگراف بین المللی ۱۱ کیلومتری از لندن تا کلکته هندوستان را تاسیس کرد. جالب است بدانید که سال ۱۸۹۷ تصمیم گرفت با شرکت دیگری به نام شوکر ادغام شود تا شرکت آنها بزرگتر شود. در نتیجه شرکت زیمنس شوکر با بیش از ۳۴ هزار کارمند فعالیت خود را آغاز کرد. تعداد کارمندان این شرکت به قدری زیاد بوده است که هفتمین شرکت بزرگ آلمانی شناخته شد. باید بدانید در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی شرکت بزرگ زیمنس شوکر تصمیم گرفت تا رادیو، تلویزیون، میکروسکوپ الکترونی و … تولید کند. در نتیجه این شرکت شروع به تولید محصولاتی در حوزه الکترونیک و مخابرات کرد. البته باید بدانید که فعالیت این شرکت بسیار گسترده است.

مطالعه مطلب  معرفی شرکت پراگاتی Pragati

سخن پایانی

جالب است بدانید که کمپانی زیمنس در حوزه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان هم فعالیت‌هایی داشته است این فعالیت را از سال ۱۹۹۸ تا امروز ادامه داده است. حتی این شرکت آموزش هایی را هم به نیروها انجام می‌دهد تا نیروهای متخصص در این حوزه فعالیت داشته باشند.
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد معرفی شرکت زیمنس و فعالیتهای آن به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *