مقالات آموزشی, مقالات تخصصی و مرتبط

تمیز کردن سینک ظرفشویی + براق کردن آن

فهرست مطالب

تمیز کردن سینک ظرفشویی + براق کردن آن

سینک ظرفشویی در آشپزخانه یکی از مواردی است که برای خانم ها اهمیت زیادی دارد. در سینک ظرفشویی ظرف ها، میوه و سبزیجات و چیزهای دیگر شسته می شوند، به همین دلیل تمیز و ضد عفونی کردن آن برای همه خانم ها اهمیت دارد. حتما شما هم به عنوان یک خانم ، دغدغه تمیز کردن سینک ظرفشویی خود را دارید. قطعا باقی مانده غذاها گاهی باعث کثیف شدن سینک ظرفشویی می شوند و این موضوع کمی آزار دهنده است. بعضی از ته مانده غذاهای چرب و سس ها و … علاوه بر کثیفی سینک باعث کدر شدن آن هم می شوند. این موضوع باعث می شود تا علاوه بر کثیف شدن، براقیت سینک ظرفشویی هم گرفته شود و دیگر مثل روز اول تمیز و براق نباشد. البته هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا با چندین راهکار ساده می توانید سینک ظرفشویی خود را تمیز و براق کنید تا مثل روز اول بدرخشد. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری به شما خواهیم داد.

استفاده از مسواک برای تمیز کردن شیر ظرفشویی

شیر ظرفشویی هم در تمیزی سینک آشپزخانه تاثیر زیادی دارد، زیرا عضوی جدایی ناپذیر در آن است. با استفاده از یک مسواک قدیمی که دیگر استفاده ای از آن ندارید، شیر ظرفشویی خود را تمیز کنید. هیچ چیزی مثل مسواک نمی تواند در تمیز و براق کردن شیر ظرفشویی به شما کمک کند، زیرا تمامی شکاف ها و لبه ها در شیر ظرفشویی و سینک به واسطه مسواک تمیز می شوند.

استفاده از مسواک برای تمیز کردن شیر ظرفشویی

از بین بردن لکه های آهک

گاهی لکه های آهک متراکم در سینک ظرفشویی و شیر آن باعث کثیف و کدر شدن آن ها می ‌شوند. برای تمیز و براق کردن سینک و شیر ظرفشویی، در قدم اول باید بتوانید این لکه های آهکی را کاملا از بین ببرید. استفاده از لیمو در این موارد بهترین گزینه است. یک عدد لیمو را نصف کنید و آن را بر روی قسمت هایی که آهک دارد، چندین بار محکم بکشید. اجازه دهید دو ساعت زمان بگذرد. بعد از این مدت زمان، می توانید آبکشی کنید و سینک و شیر آن را مثل روز اول ببینید. این یکی از راه حل های طبیعی است که فوق العاده عمل می کند و شما را شگفت زده می‌کند.

مطالعه مطلب  نصب شیر روشویی توکار

از بین بردن لکه های آهک

تمیز و پاک کردن سینک ظرفشویی بعد از هر بار استفاده

بهترین راهکار این است که از همان ابتدا مراقب سینک ظرفشویی خود باشید که بعد از مدت ها به قدری کدر و کثیف نشود که برای از بین بردن لکه های عمیق به زحمت زیادی بیفتید. سعی کنید بعد از هر بار استفاده از سینک ظرفشویی آن را تمیز و خشک کنید تا لکه ها راحت تر و ساده تر پاک شوند و ظرفشویی شما کدر نشود. برس آشپزخانه و اسفنج هم بهترین گزینه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی هستند که از انباشته شدن آهک و دوده به طور واقعی جلوگیری می کنند.

استفاده از سفید کننده و جرمگیر برای شستشوی سینک ظرفشویی ممنوع!

این مواد پس از تمیز کاری و خشک شدن سینک، باعث ایجاد لکه های تیره در سینک می شوند و در نتیجه سینک ظرفشویی شما کدر و مات می ماند. توجه داشته باشید که از بین بردن این لکه های تیره که از شستشو با این مواد بر جای می مانند کار راحتی نیست و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

استفاده از سفید کننده و جرمگیر برای شستشوی سینک ظرفشویی ممنوع!

از باقی گذاشتن محصولات تمیز کننده بر روی سینک بپرهیزید

از هر کدام از وسایل تمیز کننده برای شستشو استفاده می کنید، اجازه دهید تنها دو دقیقه بر روی سینک باقی بماند. بیشتر از این مقدار باعث می شود که خیلی سخت شسته شود و بیشتر باعث ایجاد لکه شوند و کار شما بیشتر و سخت تر می شود. در ادامه شما را با راهکارهای دیگر برای تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی آشنا می‌کنیم.

مطالعه مطلب  بهترین مارک چسب بتن در بازار

استفاده از سرکه سفید برای شستشوی سینک ظرفشویی

اگر از وجود لکه و رسوب بر روی سینک ظرفشویی خود رنج می برید، یک پارچه را داخل سرکه سفید خیس کنید و آن را بر روی سینک ظرفشویی بکشید تا کاملا تمیز و براق شود. حتی می توانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و برای شستشوی سینک و  از بین بردن لکه های آن از این محلول معجزه انگیز استفاده کنید. نتیجه حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. با این راهکار ساده می توانید سینک خود را تمیز و درخشان و براق کنید.

استفاده از سرکه سفید برای شستشوی سینک ظرفشویی

 

نکاتی برای تمیز و براق نگه داشتن سینک ظرفشویی

  • سعی کنید بعد از هر بار شستشو به طور منظم سینک ظرفشویی خود را آبکشی کنید.
  • هیچ نوع پد پشمی استیلی روی استیل ضد زنگ استفاده نشود. این نوع ذرات آهن که باقی می مانند باعث زنگ زدگی و خوردگی می شوند.
  • از گذاشتن وسایل آشپزخانه که از جنس چدن و فولاد هستند بر روی سینک به مدت طولانی خودداری کنید.
  • تمیز کننده ها را به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده نکنید، زیرا بعضی از آنها گازهای خطرناکی در این صورت ایجاد می کنند.
  • معمولا شوینده ها و صابون ها دارای کلرید هستند، پس برای جلوگیری از خوردگی، سطح سینک را به سرعت بشویید.
  • برای براق کردن فولاد ضد زنگ از آب داغ استفاده کنید.
  • بعد از خیس شدن سینک، بلافاصله بعد از اتمام کار آن را خشک کنید تا لکه های آب بر روی سینک خشک نشوند و باعث ایجاد لک نشوند.
  • برای خشک کردن سینک از پارچه های چرب و کثیف استفاده نکنید.
  • از برس های کربنی معمولی و پشمی فولادی برای تمیز کردن استفاده نکنید.
مطالعه مطلب  تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه جدید

آشنایی با سایت دربندی آراد

 سایت دربندی آراد یکی از شرکت های بسیار معتبر و با سابقه در زمینه تولید قطعات برنجی آب و گاز است. در واقع تولید انواع مغزی های شیرآلات بهداشتی ساختمان و قطعات برنجی مرتبط با انواع سوپاپ های دوش، سرشلنگی، پرلاتور پرلاتور شیرآلات و … در این شرکت انجام می شود. تمامی محصولات دربندی آراد کاملا باکیفیت بالا و مطمئن تولید می شوند و به واحد های دیگر برای فروش عرضه می شوند. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت دربندی آراد شوید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد نحوه تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی بدست آورده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *