مقالات آموزشی

نصب شیر روشویی توکار

نصب شیر روشویی توکار - دربندی آراد

شیرآلات توکار در مقایسه با شیرآلات معمولی به عنوان یک گزینه فعلی و نوآورانه به حساب می آیند که با وجود طراحی مینیمالیستی که دارد از مزایای زیادی برخوردار می باشد. ویژگی های جالب و جذاب این روشویی هایی توکار باعث شده است که در سال های اخیر، اغلب طراحان داخلی و شرکت های خدماتی، آن ها را جایگزین شیرآلات کلاسیک و قدیمی تر کنند.حال ممکن است در این میان،  بسیاری از افراد وجود داشته باشند که بخواهند خودشان اقدام به نصب شیر روشویی توکار کنند؛

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا نحوه نصب شیرآلات بهداشتی توکار به صورت قدم به قدم  را برایتان شرح دهیم.

فهرست مطالب

آشنایی بیش تر با شیرآلات توکار

قبل از شروع صحبت در مورد مزایایی که شیرهای توکار به ما ارائه می دهند، ابتدا باید از نحوه کار و نصب آن ها مطلع شویم. همان طور که از نام این شیرآلات پیداست، آن ها بر روی دیوار قرار می گیرند. اگرچه ما معمولاً تصور می کنیم که شیرآلات توکار ساختاری کاملاً پیچیده دارند، اما حقیقت این است که تنها چیزی که ما نیاز داریم یک لوله در دیوار برای اتصال شیر است.

در حال حاضر، شیرآلات توکار بسیار محبوب هستند و زیبایی شناسی مینیمالیستی و سادگی آن مزایای متعددی را نسبت به دیگر مدل های سنتی شیرآلات ارائه می دهد.

بدون تأخیر بیش تر، می دانیم که شیرهای توکار چه مزایایی را نسبت به قطعات شیر ​​آب معمولی به ما ارائه می دهند. به این ترتیب، می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا آن ها را انتخاب کنیم یا به استفاده از شیرآلات سنتی‌ ادامه دهیم.

مطالعه مطلب  فلاش تانک چیست؟ و چه فرقی با سیفون دارد؟

مزایای شیرآلات توکار

اگرچه مانند هر محصول دیگری، شیرهای توکار نیز دارای اشکالاتی هستند، اما حقیقت این است که مزایای آن ها بسیار چشم گیر تر و بیش تر است.

مزیت اصلی شیرهای توکار این است که وقتی روی دیوار قرار می گیرند، فضایی را اشغال نمی کنند. به این ترتیب سینک یا روشویی خانه شما کاملا آزاد می شود. علاوه بر این، شیرآلات توکار یک انتخاب عالی برای آن دسته از حمام ها یا آشپزخانه هایی هستند که فضای زیادی ندارند. استفاده از حالت عمودی راه حلی برای استفاده از فضای موجود بدون کاهش تحرک در فضای داخلی است.

اگر به دنبال زیبایی مدرن هستید، شیرهای آب توکار تمام الزامات یک سبک مدرن را برآورده می کنند. از آن جایی که به تازگی سبک مینیمالیستی مد شده است، سادگی این شیر آب آن سبک ساده اما پر از زیبایی را ارائه می دهد.

فراموش نکنید که مراقبت و نظافت شیرآلات سنتی دارای معایبی است. با این حال، این معایب در شیرهای آب توکار از بین رفته اند، زیرا هیچ نقطه غیر قابل دسترسی در آن ها وجود ندارد.

 

نحوه نصب شیر روشویی توکار چگونه است؟

پیش از هر چیز در نصب شیرآلات توکار باید به این توجه داشته باشید که ارتفاع استاندارد نصب شیر روشویی چقدر است. این ارتفاع به دو فاکتور مهم نوع کاسه روشویی و نوع کابین روشویی مرتبط می شود. البته به صورت کلی می توان گفت که فاصله ای که آبریز شیر روشویی با قسمت لبه کاسه دارد باید در حدود 15 سانتی متر باشد. از این رو شما خیلی راحت می توانید ارتفاع نصب شیر روشویی توکار مد نظرتان را پیدا کنید.

مطالعه مطلب  تمیز کردن سینک ظرفشویی + براق کردن آن

نصب شیرآلات تو کار به صورت کلی و فارق از توجه به نوع و برند آن، به دو بخش نصب مغزی و نصب رویه تقسیم می شود که باید هر یک از این دو مرحله را به  خوبی انجام دهید.

مرحله اول: نصب مغزی توکار

  1. در مرحله اول با توجه به استانداردهای موجود و دفترچه شیرآلات، محلی که باید مغزی برنجی شیرآلات بر روی دیوار نصب شود را علامت بزنید و برش بزنید. توجه کنید که این برش باید در قسمت مناسبی از مسیر لوله باشد و قطر آن به اندازه ای باشد که بتوان قسمت کف مغزی را به دیوار چسباند. پس توجه کنید که لازم نیست حفره ای که ایجاد می کنید زیاد بزرگ باشد، چرا که در این صورت نمی توان به کمک شاقول، مغزی را تراز کرد.
  2. پس از قرار دادن مغزی در محل مناسب و پیچ و مهره کردن آن، می توانید اقدام به برداشتن کاور آن که معمولا به رنگ سیاه است نمایید.
  3. آب بندی کردن مغزی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل برای مغزی و اتصالات آن در طولانی مدت، جزو واجبات کار است. برای این که مغزی را آب بندی کنید، باید نوار تفلون را به میزان مناسب ( نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) به دور تمامی اتصالات بپیچید.
  4. در ادامه لازم است دیگر قطعات مانند زانوهای شیر را بر روی مغزی که تراز شده است قرار دهید. توجه داشته باشید که ورودی های سرد و گرم آب را به صورت درست و استاندار ببندید. استاندارد ورودی آب سرد در قسمت راست و ورودی آب گرم در قسمت چپ می باشد.
  5. پس از نصب زانوها، لازم است قطعه هلالی شکل موجود را بر روی مغزی پیاده کنید. و مجددا قطعه مشکی رنگ را که در مرحله اول برداشته بودید، به جای قبلی خود بازگردانید.
  6. این مرحله، نوبت تست کردن مغزی و کسب اطمینان از صحت و عملکرد درست آن است.
  7. هنگامی که از عملکرد درست مغزی مطمئن شدید، می توانید روی آن را با توجه به اندازه های حداقلی و حداکثری کاشی کنید.
مطالعه مطلب  نکات مهم خرید شیرآلات بهداشتی ارزان

نصب رویه شیر روشویی توکار

نصب رویه شیرآلات تو کار بسیار آسان است و شما به راحتی و پس از کاشی کاری می توانید آن را در جای صحیح خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که در حین جایگزاری، فشار مضاعف به رویه وارد نکنید. چرا که این کار باعث ترک خوردن رویه و یا حتی شکستن کاشی ها خواهد شد.

خرید شیرآلات توکار از دربندی آراد

بازرگانی دربندی آراد یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان شیرآلات بهداشتی در ایران می باشد که بیش از چند دهه سابقه فروش دارد. شما عزیزان در صورتی که قصد خرید انواع شیرآلات به خصوص شیرآلات تو کار را داشته باشید، می توانید به سایت دربندی آراد مراجعه نموده و پس از مشاهده مدل ها و مقایسه قیمت ها، خرید خود را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *