مقالات تخصصی و مرتبط

تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه جدید

تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن

آشپزخانه فضایی است که برای خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این مکان محلی است که خانم ها زمان زیادی را در روز در آنجا می گذرانند. مواد غذایی در این مکان نگهداری و پخته می شوند. در نتیجه تمیزی و رعایت بهداشت در آشپزخانه هم بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آشپزخانه مختص به خانم خانه است، معمولا زیبایی و تمیزی آن هم بستگی به سلیقه خانم ها دارد. به همین دلیل هر خانمی سعی دارد آشپزخانه خود را حسابی تمیز کند و همیشه آن جا را با سلیقه خود بچیند. معمولا خانه های قدیمی دارای آشپزخانه های قدیمی هم هستند. در این حالت می توان آشپزخانه قدیمی را به آشپزخانه مدرن تبدیل کرد تا جلوه بیشتری داشته باشد و تمیزتر از همیشه دیده شود. حتما برای شما هم سوال است که چگونه می توان این کار را انجام داد؟ اگر آشپزخانه شما هم یکنواخت و تکراری شده است نیازی نیست که وسایل گران قیمت را تعویض کنید با چند روش ساده می‌ توانید تنوعی شگفت انگیز در آن فضا ایجاد کنید. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم تا آشپزخانه قدیمی خود را تبدیل به آشپزخانه مدرن کنید.

تزیین پنجره ها

اگر آشپزخانه شما دارای پنجره است یک طاقچه در عرض پنجره برای آن ایجاد کنید و بر روی آن انواع شیشه‌های رنگی و گل های زیبا را قرار دهید تا فضای آشپزخانه شما پرانرژی تر و زیباتر شود. با همین راهکار ساده و شیک، تنوع فوق العاده خوب و مثبتی در آشپزخانه شما ایجاد می شود. اگر فضای پشت پنجره شما فضای زیبایی ندارد، برای پنجره خود از شیشه های رنگی و طرحدار استفاده کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه مطلب  کارتریج شیرآلات چیست؟

 

صفحه روی کابینتی

به جای تعویض کابینت ها که بسیار پرهزینه است، صفحه روی کابینتی خود را تعویض کنید. همانطور که می‌ دانید بیشتر کارها بر روی این صفحات انجام می شود، پس جنس آن باید به گونه ای باشد که به راحتی پاک و تمیز شود. توجه داشته باشید که این صفحات باید ضد خش و ضد ضربه باشند. ام دی اف، سنگ مرمر و سنگ گرانیت می توانند بهترین گزینه باشند.

چگونگی تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه جدید با کمترین هزینه

نصب لوسترهای جدید و مدرن

اگر می خواهید آشپزخانه شما مدرن تر دیده شود، بهتر است به سراغ نورپردازی آن بروید. لوسترهای جدید و مدرن را در آشپزخانه خود نصب کنید. توجه داشته باشید که این لوسترها می توانند مطابق با دکوراسیون آشپزخانه شما باشند و نوردهی آنها بسیار اهمیت دارد.

تغییر بخش های فلزی آشپزخانه قدیمی

برای اینکه تغییراتی در آشپزخانه خود ایجاد کنید، تنها بخش های فلزی مانند دستگیره کابینت ها، شیرآلات و هر آنچه که فلزی است را تغییر دهید تا سبک آشپزخانه شما مدرن تر شود و هزینه کمتری هم صرف خواهید کرد. حتی می توانید از شیرآلات چشمی برای شیرآلات آشپزخانه خود استفاده کنید تا هم در مصرف آب صرفه جویی کنید و هم فضای آشپزخانه خود را با این نوع شیرآلات مدرن تر کنید. به همین راحتی می توان با صرف هزینه کمتری آشپزخانه ای شیک و مدرن داشته باشید.

تغییر رنگ فضا

همیشه تغییر رنگ فضا می تواند عاملی برای ایجاد تغییرات کلی با هزینه کم باشد. به همین دلیل می توان خیلی راحت به تغییر رنگ فضا بپردازیم. تغییر رنگ می تواند یکی از بهترین کارها در تغییر دکوراسیون باشد. برای رنگ دیوارهای آشپزخانه باید به وسایل آشپزخانه خود توجه داشته باشید. اگر رنگ وسایل شما رنگی و متفاوت هستند، حتما باید از رنگ های خنثی برای دیوار آشپزخانه خود استفاده کنید. حال برای زیبایی دیوارهای خود که رنگ خنثی دارند، از تابلوهای زیبا استفاده کنید. حتی می توانید از پرده هایی استفاده کنید که زیبایی بیشتری به فضای شما ببخشند و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر کنند.

مطالعه مطلب  پرلاتور شیرآلات چیست؟

 

عوض کردن ظاهر کابینت ها

همانطور که می دانید امروزه تعویض کابینت ها بسیار هزینه بر هستند. به همین دلیل بهترین راهکار این است که اگر پایه ها و بدنه کابینت های شما سالم هستند، تنها درب کابینت ها را تعویض کنید. با این کار هزینه بسیار کمتری را متقبل می شوید و در عین حال زیبایی بسیار زیادی به آشپزخانه خود می دهید. درب کابینت ها را می ‌توانید با مد سال و به سبک کاملا مدرن تغییر دهید.

برخی درب ها را باز کنید

پس از تغییر رنگ و یا تعویض درب کابینت ها می توانید برای ایجاد تغییراتی بهتر به سبک مدرن، درب یک یا دو کابینت بالایی را بردارید و به جای آن از شیشه استفاده کنید. حتی می توانید هیچ گونه درب و شیشه ای برای آنها نگذارید و باز بمانند. سپس بهترین کار استفاده از ظروف تزئینی است.

تعویض کف آشپزخانه

کف آشپزخانه هم در مدرن بودن آن بسیار اهمیت دارد. اگر کندن کف و سرامیک های قدیمی کار دشواری است، می توانید از سرامیک ها و یا کف های چسبی استفاده کنید. به این ترتیب کف آشپزخانه شما خیلی راحت و آسان تعویض می شود و خیلی زیباتر از قبل می شود و تغییری بزرگ در آشپزخانه شما ایجاد می شود.

نصب قفسه

اگر دیواری در آشپزخانه شما خالی است، از قفسه های زیبا برای آن قسمت استفاده کنید و وسایل تزئینی خود را در آن قفسه ها قرار دهید تا فضای آشپزخانه شما مدرن تر شود. نوع و مدل این قفسه و وسایل تزئینی داخلی آنها باید کاملا مطابق با سلیقه شما باشند تا به این زودی ها از آنها خسته نشوید و با دیدن آنها انرژی بیشتری بگیرید. تمامی این کارها باعث می شوند تا شما آشپزخانه ای جدیدتر و زیباتر داشته باشید.

مطالعه مطلب  مزایا و معایب شیرآلات طلایی براق و مات

سخن پایانی

همیشه مد و دکوراسیون نیاز به هزینه های بالا ندارند و حتی خلاقیت هم می تواند در تغییر مکانی تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر نمی خواهید برای فضایی هزینه زیادی کنید، از خلاقیت و ایده های ناب استفاده کنید تا با کمترین هزینه بهترین و شیک ترین فضا را ایجاد کنید. تمامی کارهایی که برای شما توضیح داده ایم، موثر و مناسب برای داشتن آشپزخانه ای مدرن هستند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن بدست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *