مقالات آموزشی, مقالات تخصصی و مرتبط

تعویض سینک ظرفشویی

تعویض سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از وسایل بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای است به همین دلیل نیاز دارد که توجه زیادی به آن شود. گاهی بهتر است برای اینکه ظاهری بهتر و شیک تر به آشپزخانه خود بدهیم، سینک ظرفشویی را تعویض کنیم. فرسودگی بنا، عدم بازسازی، استفاده بیش از حد، نیاز به داشتن ظرفشویی بزرگتر و مدرن تر، فرسودگی سینک، نیاز به لگن های بزرگتر، خط و خش های بسیار زیاد که ظاهر سینک را زشت و نامطلوب می کند و … همگی از جمله مواردی هستند که باعث می شود افراد ترجیح دهند سینک ظرفشویی خود را تعویض کنند. مراحل تعویض سینک ظرفشویی کمی پیچیده است و باید توسط متخصصین این کار انجام شود. اگر شما هم قصد دارید که سینک ظرفشویی خود را تعویض کنید، بهتر است با افراد باتجربه مشورت کنید. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد مراحل تعویض سینک ظرفشویی به شما خواهیم داد.

مراحل تعویض سینک ظرفشویی

به طور کلی دو نوع سینک ظرفشویی در بازار وجود دارد. سینک ظرفشویی روکار و سینک ظرفشویی توکار از انواع سینک ها هستند. مراحل به این صورت است که ابتدا باید سینک ظرفشویی جدید خریداری شود و سپس سینک ظرفشویی قدیمی برداشته شود و سینک ظرفشویی جدید جایگزین آن شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در این رابطه به شما خواهیم داد.

خرید سینک ظرفشویی

از اقداماتی که باید در مراحل اول انجام دهید این است که باید به دنبال خرید سینک ظرفشویی بروید. توجه داشته باشید که ابعاد سینک ظرفشویی قبلی خود را به طور دقیق بگیرید تا در هنگام خرید سینک ظرفشویی جدید دچار مشکل نشوید. سینک ظرفشویی جدید که می خرید نباید از سینک ظرفشویی قبلی شما کوچکتر باشد، توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید که اگر سینک قدیمی شما توکار باشد، می توانید سینک روکار را جایگزین آن کنید. اما اگر سینک قدیمی روکار باشد برای اینکه سینک توکار را جایگزین آن کنید، باید صفحه روی کابینت هم تعویض شود. به طور کلی هنگام خرید سینک ظرفشویی باید علاوه بر ابعاد آن سینک به توکار و روکار بودن آن هم توجه داشته باشید تا خریدی مناسب انجام دهید.

مطالعه مطلب  تمیز کردن سینک ظرفشویی + براق کردن آن

جدا کردن شیر آب برای تعویض سینک

بعد از خرید سینک ظرفشویی جدید، اولین قدمی که باید انجام دهید جداسازی شیر آب از سینک است. دو شیر آب در کابینت زیر سینک وجود دارد آنها را ببندید. این دو شیر آب که در زیر کابینت وجود دارند جریان آب گرم و سرد لوله کشی را قطع و یا وصل می کنند. حال برای باز کردن شیر باید این جریان را قطع کنیم. زمانی که دو شیر سرد و گرم را در زیر کابینت بستیم، شیر آب را باز می کنیم و آب مانده در لوله ها را تخلیه می کنیم. دو شلنگ فلزی منتهی به شیر آب وجود دارد که با استفاده از آچار فرانسه آنها را هم باز می کنیم. در مرحله بعدی باید مهره های خود شیر آب را باز کنید. در این حالت اقدام به جدا کردن شیر آب از سینک ظرفشویی کنید.

جدا کردن لوله های فاضلاب از سینک 

انتهای لگن در هر سینکی، لوله هایی دارد که به لوله اصلی فاضلاب متصل است که حالت یو شکل دارند و جنس آنها هم معمولا فلز و یا پلاستیک است. برای اینکه سینک ظرفشویی تعویض شود، حتما باید لوله های فاضلاب از سینک قدیمی جدا شوند و به سینک جدید متصل شوند. برای اینکه لوله های فاضلاب را جدا کنید، می توانید از پیچ گوشتی دوسو و یا چهارسو استفاده کنید. البته قبل از این کار حواستان باشد که یک لگن زیر سینک بگذارید تا در صورتی که آب و یا لجن وجود داشت در کابینت نریزد. بعد از باز کردن لوله فاضلاب می توانید تمیزکاری کنید. اگر لوله ها تنها کثیف هستند، آنها را با آب و مواد شوینده بشویید اما اگر فرسوده شده اند، آنها را تعویض کنید.

مطالعه مطلب  فلاش تانک چیست؟ و چه فرقی با سیفون دارد؟

حال نوبت آن است که با استفاده از یک وسیله تیز و یا کاردک سینک را از ظرفشویی جدا کنید. قبل از جداسازی سینک توجه داشته باشید که سینک به دلیل پایداری بیشتر پیچ و رولپلاک نشده باشد.

نصب سینک جدید

حال نوبت نصب سینک جدید است. سینک جدید را از کارتن در بیاورید و با دقت آن را بر روی کابینت جایگذاری کنید. اگر برای نصب سینک جدید نیاز به برش قسمتی از کابینت و یا صفحه روی آن را دارید، با ماژیک علامت گذاری ها را انجام دهید. زمانی که جایگذاری سینک جدید را به خوبی انجام دادید، نوبت به نصب شیر آب و لوله های فاضلاب است. به همان روش که لوله ها را باز کرید به همان روش هم می توانید دوباره آنها را به سینک جدید نصب کنید. دو شلنگ فلزی خروجی از لوله کشی آب سرد و گرم را به زیر شیر آب باید وصل کنیم. لوله های فاضلاب را هم با کمک پیچ گوشتی به زیر سینک اتصال می دهیم.

آب بندی

توجه داشته باشید که پس از نصب سینک ظرفشویی با تمامی مراحلی که توضیح داده ایم، نوبت به آب بندی می رسد. معمولا برای نفوذ ناپذیری هر سینکی نسبت به آب از چسب سیلیکونی استفاده می شود.

 

چه کسی می تواند سینک را به خوبی نصب کند؟

بعضی از افراد خود بسیار فنی هستند و از پس هر کاری با کمی تحقیق و بررسی برمی ‌آیند. اما بعضی از افراد دیگر کارهای فنی را نمی توانند به خوبی انجام دهند و ترجیح می دهند کارهای تخصصی را به افرادی بسپارند که به این کارها وارد هستند و تخصص دارند.

مطالعه مطلب  معرفی شرکت زیمنس

آشنایی با شرکت دربندی آراد

شرکت تولیدی بازرگانی دربندی آراد یکی از شرکت های بسیار معتبر و باسابقه در زمینه تولید قطعات برنجی آب و گاز است. انواع مغزی های شیرآلات بهداشتی ساختمان ها و قطعات برنجی مانند سوپاپ های دوش، انواع مهره های چپ، سرشلنگی، توری بند ها و …. در این شرکت تولید می شوند. سابقه خوب و درخشان شرکت دربندی آراد و کیفیت خوب محصولات آن باعث شده است تا بتواند سال ها در این زمینه فعالیت خود را ادامه دهد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد تعویض سینک ظرفشویی بدست آورده باشید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تعویض سینک ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *