مقالات آموزشی, مقالات تخصصی و مرتبط

فلاش تانک چیست؟ و چه فرقی با سیفون دارد؟

فلاش تانک چیست؟

این روزها کشور ما دچار کمبود آب شده است و همه افراد به نوعی موظف هستند تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. صرفه جویی در مصرف آب با توجه به ابزار و تجهیزاتی که وجود دارد، خیلی هم کار سختی نیست. با همین تجهیزات می توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم. فلاش تانک یکی از همین تجهیزات برای صرفه جویی در مصرف آب در دستشویی است. بعضی از افراد تصور می کنند که فلاش تانک همان سیفون است که البته این باور کاملا غلط است و تفاوت هایی بین این دو وسیله باهم وجود دارد. فلاش تانک در بیشتر دستشویی ‌های ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می ‌گیرد. فلاش تانک علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، باعث افزایش سطح بهداشت در این محیط می شود. در ادامه این مقاله سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد فلاش تانک و تفاوت آن با سیفون به شما بدهیم.

بررسی اصولی فلاش تانک

فلاش تانک وسیله ای است که از جنس فلز و پلاستیک ساخته شده که آب را در خود ذخیره می کند و در سرویس های بهداشتی برای شستشو و تمیز کردن مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله برای هر مکانی بسیار ضروری است، زیرا به نحوی باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. در ادامه این مقاله در مورد انواع مختلف فلاش تانک ها صحبت می کنیم.

 

آشنایی با انواع فلاش تانک ها

فلاش تانک ها هم مانند هر محصول دیگری دارای انواع مختلفی هستند. فلاش تانک ها با توجه به شکل و حجم و محل نصب و … در مدل های مختلفی تولید می شوند و هر کسی می تواند با توجه به فضا و نیاز خود یکی از این مدل ها را تهیه کند.

  • فلاش تانک روکار :
مطالعه مطلب  نحوه تعویض سوپاپ شیر دوش

فلاش تانک روکار از قدیمی ترین نوع و مدل های فلاش تانک است که آب در مخزن این وسیله جمع می شود و با کشیدن یک طناب اهرم مانند، به شدت تخلیه می شود. از معایب این فلاش تانک این است که فضایی را در داخل دستشویی اشغال می کند و در هنگام تخلیه سر و صدایی را ایجاد می کند. این موارد تنها قابلیت این مدل فلاش تانک ها هستند، زیرا به نوعی قدیمی هستند. البته خوبی این مدل فلاش تانک ها این است که تمامی اجزای آن کاملا در دسترس قرار دارد و هنگام ایجاد مشکلاتی، تعمیر آنها بسیار راحت تر است. برخی از فلاش تانک های این مدل، دارای دکمه ای هستند که به جای اهرم مورد استفاده قرار می گیرد و فقط کافی است آن را فشار دهید تا مخزن آب تخلیه شود.

  • فلاش تانک توکار

این نوع فلاش تانک جدیدترین نوع فلاش تانک است و مخزن آن درون دیوار جایگذاری شده است و در نتیجه فضایی هم اشغال نمی کند. دکمه های این مدل بر روی دیوار نصب می شود و تنها این دکمه ها قابل مشاهده هستند و به همین دلیل حتی می توان از مخزن بزرگتری هم نسبت به فلاش تانک های روکار استفاده کرد. قطعا این مدل نسبت به مدل روکار، زیباتر است و از لحاظ بهداشتی هم کاملا مناسب تر است. البته باید بدانید که این مدل فلاش تانک معایبی از جمله دسترسی سخت تر هنگام تعمیر و نگهداری دارد.

  • فلاش تانک ضد باکتری

آنتی باکتریال نام دیگری برای فلاش تانک ضد باکتری است. این مورد یکی از بهترین نوع فلاش تانک ها برای سرویس های بهداشتی است. در صورت عملکرد و ساختار کلی تفاوتی با دیگر انواع فلاش تانک ها ندارد و تنها تفاوت اصلی و مهم آن، استفاده از مواد ضد باکتری است که محیط رشد باکتری ها را کاملا از بین می برد و از نظر بهداشتی می تواند بهترین گزینه باشد.

  • فلاش تانک اتوماتیک
مطالعه مطلب  پرلاتور شیرآلات چیست؟

فلاش تانک اتوماتیک هم از نظر بهداشتی بسیار مناسب است. کارایی این مدل فلاش تانک ها به این صورت است که بعد از خارج شدن فرد از دستشویی و یا با باز شدن درب، به صورت اتوماتیک مخزن آن تخلیه می شود. این مورد برای مکان های عمومی بهترین گزینه است.

به طور کلی متوجه شده ایم که فلاش تانک وسیله ای ضروری برای شستشوی دستشویی با قدرت و فشار بالا است. آب در مخزن این فلاش تانک ها ذخیره می گردد و در مواقع نیاز با قدرت بالا تخلیه می شود و همین امر باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. در واقع دستشویی با کمترین میزان آب کاملا تمیز می شود.

مزایای استفاده از فلاش تانک

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • کاهش آلودگی محیط
  • افزایش بهداشت

فلاش تانک های دیگر مانند فلاش تانک اتوماتیک و توکار و ضد باکتری هم علاوه بر این مزایا دارای مزایای بیشتری هم هستند که در توضیحات آنها به طور کامل اشاره شده است. در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی تفاوت های سیفون با فلاش تانک بپردازیم.

 

تفاوت فلاش تانک با سیفون در چیست؟

همانطور که اشاره کرده ایم، بعضی از افراد فلاش تانک را با سیفون اشتباه می گیرند، در حالی که این دو وسیله دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند.

در واقع سیفون خود جزئی از لوله کشی فاضلاب است و شبیه به لوله ای خمیده است و کارایی آن جلوگیری از خروج گاز فاضلاب و پخش شدن بوی فاضلاب در داخل محیط است. خمیدگی سیفون به این دلیل است که در آن مقداری آب وجود دارد و این مقدار آب از انتشار بوی نامطبوع در محیط جلوگیری می کند. اما وظیفه فلاش تانک ها همان طور که توضیح داده ایم، ذخیره آب و تخلیه آن با فشار زیاد است.

مطالعه مطلب  شیر پیسوار

سایت دربندی آراد

دربندی آراد یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید قطعات مختلف صنعتی برای تولید محصولاتی اعم از مغزی شیرآلات بهداشتی، سرشلنگ، بازویی و … برای کارخانه های مختلف است. این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه توانسته است محصولات و قطعات مورد نیاز کارخانه های مختلف را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به آنها عرضه کند. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با قطعات این مجموعه وارد سایت دربندی آراد شوید و با مشاوران آن ارتباط برقرار کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد تفاوت های بین سیفون و فلاش تانک بدست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *