مقالات تخصصی و مرتبط

مقایسه و انتخاب بهترین شیرآلات بهداشتی

شیرآلات جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نیتجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم. برخی عوامل مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات ، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. اما مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نیازمند بررسی بیشتر است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسر های نصب را کاهش دهد.

 

فهرست مطالب

انواع شیرآلات و کاربرد آن ها

با پیشرفت تکنولوژی، انواع شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی، پدالی، هوشمند، دیجیتال و… تولید و عرضه می شوند. علاوه بر این از نظر محل نصب نیز انواع شیرآلات توکار و روکار در بازار موجود است. همچنین شیرآلات شاوری، شیرآلات دو منظوره، فنری، و پایه بلند و… نیز انتخاب شیرآلات مناسب را پیچیده تر می کنند. قیمت انواع شیرآلات، کاربرد، معایب و مزایای انواع شیرآلات متفاوت است. بهتر است در هنگام خرید انواع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی، استاندارد بودن آن را در نظر داشته باشید.

 

بدنه شیرآلات

یکی از اولین مواردی که بایستی در خرید شیرآلات بهداشتی به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه به کار رفته می باشد. بدنه شیرآلات‌ عمدتاً از آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. از آنجایی که سرب ماده ای سمی بوده که برای سلامتی انسان خطرناک است بهتر است در هنگام خرید مدلی خریداری کنید که در آن درصد بسیار ناچیزی سرب به کار رفته باشد.
البته تولید کنندگان نیز این مورد را رعایت کرده و در ساخت شیرآلات بهداشتی خود کمتر از ۲.۵ درصد سرب استفاده می کنند. همچنین برخی از تولید کنندگان از استیل ضد زنگ برای بدنه شیرآلات‌ خود استفاده می ‌کنند. شیرآلات استیل نسبت به شیرآلات برنجی بیشتر بوده و جز شیر های لوکس بازار محسوب می شوند.
علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. بطور مثال سوپاپ ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.

رنگ شیرآلات و نوع آبکاری

به طور کلی شیرآلاتی انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه و دستشویی شما هماهنگی داشته باشد. مثلا رنگ کابینت ها و جای قرار گیری سینک ها بسیار مهم است. تمام آبکاری ها ذکر شده در ادامه مطلب ، مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ می کنند و بعضی از آن ها مقاوم تر نیز هستند.

مطالعه مطلب  معرفی شرکت بزرگ KEIKI Tokyo

انواع آبکاری شیرآلات عبارتند از :

• کروم
• نیکل
• برنز
• و….

بهترین شیرآلات بهداشتی

مصرف بهینه آب بدون کاهش فشار آب

با توجه به بحران کمبود آب موجود ، شیرآلات با کیفیت، کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع داشته باشند. مهمترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتور می باشد که می تواند حتی تا 90% باعث صرفه جویی گردد. علاوه بر صرفه جویی ، با ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر ، سرشیر کاهنده مصرف آب سهولت و لذت شستشو را افزایش می دهند. پس حتما در هنگام خرید شیرآلات استاندارد به کم مصرف بودن شیرآلات مورد نظر خود دقت نمایید.

 

کاربرد آسان

به عنوان مثال شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای کمتری می گیرد. همچنین می توان دسته شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. به همین دلیل این نوع شیرآلات می توانند گزینه ای خوبی برای انتخاب باشند.

ارتفاع استاندارد شیرآلات روشویی و ظرفشویی

در هنگام خرید شیرآلات روشویی و ظرفشویی باید مجموع عواملی مانند ارتفاع، دامنه دسترسی و عمق و تعداد لگن های سینک را در نظر بگیرید.

 

بهترین ابعاد شیر روشویی

توجه داشته باشید که ابعاد شیرآلات باید نسبت به ابعاد سینک متناسب باشند. و این نکات را نیز در نظر بگیرید که اگر در بالای روشویی شما قفسه ای قرار داد ارتفاع شیر روشویی را حتما اندازه بگیرید تا در هنگام نصب به مشکل بر نخورید. از جمله نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید فاصله دیوار تا شیرآلات می باشد که اگر به آن توجه نشود در نصب و استفاده از شیر ممکن است با مشکل مواجه شوید. زاویه مناسب پاشش آب از آبریز یا شیر سینک به نسبت سینک نیز نکته ایست که بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت متناسب نبودن، آب از سینک به بیرون پاشیده شده و خرابی به بار می آورد.

 

نصب آسان و بی دردسر شیرآلات استاندارد

یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان است. شیرآلاتی که دارای نصب آسان باشند این امکان را برای افراد ایجاد می کند تا بدون نیاز به نصاب به راحتی بتوانند شیرآلات خود ار نصب کنند. قابلیت نصب شیرآلات بصورت آسان به ویژه برای تاسیسات کاران ، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب شیرآلات در منزل دارند.
اگر شیرآلاتی قابلیت نصب آسان داشته باشد، به جای تعداد زیادی پیچ و مهره ، قطعه ای به نام “مُشتی” که مانند واشری بزرگ می باشد، در جعبه خود به همراه دارد و دیگر نیازی به آچار و پیچ گوشتی برای محکم کردن شیر بر روی سینک نمی باشد.

مطالعه مطلب  آشنایی با انواع ابزار برش

 

گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت ضمانت و خدمات پس از فروش آن محصول است. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند.

انواع شیرآلات

شیر روشویی کلاسیک دو پایه

اگر سینک روشویی شما دارای دو سوراخ باشد شیر روشویی از نوع شیر تو کاسه دو پایه مناسب ترین انتخاب برای سینک می باشد. کنترل شیر آب سرد و گرم در این نوع شیرآلات به وسیله دو دستگیره پیچی قابل تنظیم و کنترل است و جریان نهایی آب در این مدل تنها از یک خروجی خارج می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بهترین شیرآلات چه شیرآلاتی هستن ؟

در هنگام خرید شیر روشویی باید به پارامتر های متفاوتی ازجمله دوام و استحکام، استفاده از جنس و متریال باکیفیت و مرغوب و نوع کاربرد شیر روشویی، طراحی و زیبایی، قیمت و مواردی از این ‌دست توجه کرد.
پیش از خرید انواع شیر روشویی، شما باید به یک نکته مهم قبل از بقیه موارد توجه کنید و آن نکته این است که این نوع شیر روشویی را برای چه کاربردی نیاز دارید. همواره ویژگی ‌های بهترین شیرآلات روشویی برای کاربران، وابسته به کاربرد موردنظر آن‌ ها است.

انواع شیرآلات بهداشتی

شیر روشویی اهرمی

شیر های تک اهرمی و یا شیرهای تک کنترلی است ، سهم بزرگی از بازار شیرالات را به خود اختصاص داده اند و خریداران در هنگام خرید شیرآلات به شیرآلات تک دستگیره علاقه بیشتری نشان می دهند . در شیرآلات اهرمی دما و فشار آب تنها با یک اهرم قابل تنظیم می باشد و آب تنها یک خروجی دارد. امروزه شیرآلات اهرمی در مدل های متنوع و به رنگ های متفاوت در بازار وجود دارد که انتخاب را برای هماهنگی با دکور شما راحت تر می کند.

 

شیر روشویی پایه بلند

در شرایطی که سینک روشویی شما فانتزی است و جای نصب شیر روشویی آن در کنار سینک و بر روی کابینت زیر سینک قرار دارد، شیر روشویی پایه بلند مناسب ترین انتخاب برای شما می تواند باشد. همچنین می توانید درصورتی که مشکل برخورد دسته اهرمی شیر به دیواره سینک و یا دیوار وجود نداشته باشد از شیرآلات روشویی با ارتفاع بیشتر استفاده کرد. یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب بهترین شیر روشویی و تهیه شیر روشویی پایه بلند باید به آن دقت کنید نوع و ارتفاع سینک، ابعاد و محل قرار گرفتن دسته اهرمی شیرآلات مورد نظر می باشد.

مطالعه مطلب  بررسی تراش های CNC ریل مورب با بدنه یکپارچه ریخته گری True Slant

 

شیر روشویی توکار دیواری

در این مورد اگر سینک روشویی شما فانتزی و یا روی کابینتی باشد، می توانید از مدل های شیر روشویی که بر روی دیوار نصب می شوند انتخاب کنید. در این حالت سه سوراخ بر روی دیوار مورد نیاز می باشد. از این سه سوراخ دو عدد برای دستگیره های شیرآلات و یکی برای شیر آب می باشد. یکی از مزایای این مدل این است که از فضای اطراف سینک آزاد شده است.

 

شیرآلات چشمی یا سنسور دار

شیرآلات اتوماتیک، به عنوان جدید ترین مدل شیر روشویی شناخته شده است که دارای حسگر هایی است. سنسور تعبیه شده در این مدل از انواع شیرآلات در صورت دیدن دست ما، شیر آب را به صورت اتوماتیک باز می کند و بعد از دور شدن دست ما از محدوده دیداش ، جریان آب قطع می شود . شیرآلات چشمی معمولا به وسیله برق کار می کنند اما باتری تعبیه شده در آنها جلوی از کار افتادن شیر در زمان قطع برق را خواهد گرفت. این مدل از شیرآلات معمولا در مکان های شلوغ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شیر روشویی لمسی

این شیرآلات نیز از گروه شیرآلات هوشمند می باشد. بجای باز و بسته کردن شیر روشویی به وسیله دسته اهرمی، کوچکترین تماس فیزیکی با جریان آب را قطع و وصل می کند. این نوع شیرآلات بهداشتی برای زمانی مناسب است که دست کاربر آلوده باشد و تنها یک تماس پشت دست او کافی است تا جریان آب برقرار شود.

 

شیرهای قطع خودکار

بعضی وقت ها ما شیر آب را باز میگذاریم که باعث هدر رفتن و افزایش مصرف آب می شود. با به کارگیری این شیر ها می توان از هدر رفتن آب جلوگیری کرد . مزیت خاصی که این نوع شیر ها را از دیگر نمونه های شیرالات متمایز می کند این است که وقتی شیر قطع می شود و ما دوباره آن را باز می کنیم دمای آب به حالت قبلی خود باقی می ماند .

 

و …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *