خبر

راهنمای خرید روشویی و سینک روشویی

راهنمای خرید روشویی و سینک روشویی

بدون شک از اصلی ترین فضاهای هر خانه یا محیطی، سرویس بهداشتی آن است. و به طبع، مهم ترین و کاربردی ترین عنصر در سرویس های بهداشتی هم، روشویی ها هستند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود و در صدد خرید سینک روشویی هستید، با ما در راهنمای خرید روشویی و سینک روشویی همراه باشید تا در زمان خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست مطالب

انواع سینک های روشویی و کاربرد آن ها بر اساس مدل

یکی از انواع روشویی ها که می توان آن را جزو قدیمی ترین روشویی ها به حساب آورد، روشویی زمینی یا ایستاده است که اکثر افراد آن را می شناسند. در ادامه به بررسی این مدل و دیگر مدل های روشویی که در بازار موجودند می پردازیم.

خرید روشویی های بدون کابینت:

در حالت کلی روشویی ها به دو دسته بدون کابینت و کابینت دار تقسیم می شوند. روشویی های بدون کابینت به نسبت قدیمی تر روشویی های کابینت دار هستند و در بسیاری از منازل به چشم می خورند و عموما جنس آن ها چینی است. از آن جایی که روشویی های بدون کابینت در ابعاد مختلفی تولید می شوند، می توان در تمام سرویس های بهداشتی ها با هر متراژ و دکوری استفاده نمود.

در صورتی که هم اکنون در سرویس بهداشتی منزل خود، روشویی بدون کابینت را دارید و به دنبال تغییر دکوراسیون هستید، می توانید از کمد های جدا و یا قفسه برای افزایش فضای کاربردی، کمک بگیرید.

خرید روشویی های کابینت دار:

این نوع از روشویی ها به دلیل داشتن کاربردهای زیاد، با استقبال بیشتری نسبت به روشویی های بدون کابینت رو به رو شد به طوری که 67 درصد سهم فروش روشویی ها را به خود اختصاص داد. با خرید روشویی های کابینت دار در واقع یک فضای اضافه زیر سینک خواهید داشت که کاربردهای زیادی از جمله نگهداری انواع مواد شوینده و بهداشتی دارد. شایان ذکر است که روشویی های کابینت دار در دو نوع دیواری و پایه دار به فروش می رسند که هر یک مناسب نوع خاصی از سرویس بهداشتی است.

مطالعه مطلب  ماکرو در برنامه نویسی سی ان سی چیست؟

انواع دیواری این روشویی ها برای سرویس های بهداشتی با ابعاد بسیار کم مناسب است چرا که می توانید از فضای زیر کابینت آن در جهت قرار دادن سطل زباله و یا دمپایی استفاده کنید. مدل های دیواری نسبت به مدل های پایه دار توانایی تحمل وزن کمتری را دارند. از این رو بیشتر با سینک های چینی و یا سنگ های سبک ساخته می شوند. اما از طرف دیگر روشویی های بدون پایه از مزایای بی شماری برخوردارند که در زیر برایتان آورده ایم:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع نصب سینک روشویی در محدوده لوله کشی
  • پدید آوردن دکوراسیون مینیمال
  • کاربردی برای سریوس های بهداشتی کوچک
  • تمیز شدن راحت آن
  • صرفه جویی در فضای سرویس بهداشتی

از طرف دیگر، اگر سرویس بهداشتی شما دارای فضای زیادی است، می توانید از روشویی های پایه دار استفاده کنید. همانطور که گفته شد، این مدل توانایی تحمل وزن زیاد را دارد. از این رو می توانید سینک مورد نظر خود را با هر جنس و وزنی که هست، انتخاب نمایید.

برخی مزایا و معایب روشویی های پایه دار کابینتی:

  • بهترین راه مخفی کردن خروجی آب و شیلنگ ها ( در صورت تو کار نبودن)
  • سبکی قدیمی دارد و مناسب افراد با سلیقه مدرن نیست
  • از آن جایی که امکان تنظیم ارتفاع ندارد، ممکن است برای استفاده عموم افراد همچون کودکان مناسب نباشد.

 

انواع سینک های روشویی و کاربرد آن ها بر اساس جنس

در رابطه با جنس مناسب برای کابینت های روشویی، نظرات زیادی نقل شده است اما عموم متخصصین بر این باورند که پی وی سی بهترین و مناسب ترین جنس برای کابینت روشویی ها می باشد. چرا که پی وی سی از جمله متریالی است که ضد آب و رطوبت است و در طولانی مدت دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی شود. اگر می خواهید از کابینت های چوبی استفاده نمایید، توجه داشته باشید که چوب آن حتما فناوری شده باشد.

مطالعه مطلب  بهترین شیرآلات ایرانی و پرفروش ترین آن ها کدامند؟

از طرف دیگر،جنس رویه کابینت یا پیشخوان روشویی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این قسمت اغلب از سنگ های طبیعی همچون گرانیت، کوارتز، مرمر و … استفاده می شود. نکته ای که باید به توجه داشته باشید این است که در حین استفاده از مواد شوینده برای شستن سنگ های طبیعی باید دقت زیادی داشته باشید تا دچار خوردگی نشوند.

کدام روشویی برای کدام سبک؟

خرید روشویی سبک مدرن

در سبک مدرن اغلب از سینک های شیشه ای یا سرامیکی و کابینت هایی از جنس پی وی سی با قالب مربع یا مستطیل استفاده می شود.

خرید روشویی سبک کلاسیک

یونیت‌هایی با رویه سنگ‌های طبیعی مانند مرمر بسیار مناسب این سبک هستند. برای داشتن یک روشویی کلاسیک عالی، می توانید انواع پایه دار با انحناهای زیبا در رنگ های طلایی، قرمز پخته، سورمه‌ای، بادمجانی و قهوه ‌ای تیره را سفارش دهید.

 

با دربندی آراد بیشتر آشنا شوید:

بازرگانی دربندی آراد یکی از معتبر ترین شرکت های ایرانی در زمینه تولید و فروش قطعات شیرآلات بهداشتی می باشد که بیش از 50 سال تجربه فروش دارد. از این رو اگر قصد خرید انواع شیرآلات و یا قطعات مرتبط با آن را دارید، می توانید با مشاوران بازرگانی دربندی آراد تماس گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *