تولید و فروش انواع قطعات برنجی آب و گاز

تولید و فروش انواع قطعات برنجی آب و گاز سوز و کولر در تهران
فروش و قبول سفارش تولید انواع قطعات و اتصالات کولر لوستر و لوازم گازسوز با قیمت بسیار مناسب در شرکت دربندی آراد
اتصالات برنجی از مس و روی تشکیل شده‌اند، و گاهی اوقات سرب نیز در آن اضافه می‌نمایند. این اتصالات دارای تنوع بسیار زیادی هستندو قیمت آنها بیشتر از اتصالات دیگر است. اتصالات برنجی در واقع به صورت اتصالات لحیم کاری می‌باشند ولی دارای تفاوت هایی در اندازه‌ی دما و مقدار فشار وارده می‌باشند و با این حساب مقاومت بیشتری در برابر دما و فشار بالا دارند. مقاومت اتصالات برابر با مقاومت در لوله های اتصال شده می‌باشد.

مراحل تولید اتصالات برنجی

معمولا تولید اتصالات برنجی در 5 مرحله خلاصه می‌شود اعم از ریخته‌گری، ماشین کاری، پرداخت کاری، آبکاری و مونتاژ. ماده اولیه مورد استفاده برای ساخت این نوع محصولات، آلیاژ برنج می‌باشد که از مس و روی ساخته شده است. به دلیل کاربرد فراوانی که این فلز دارد، در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اتصالات برنجی چه کاربرد هایی دارند؟

اتصالات برنجی به دلیل فراوانی مدل های مختلفی که دارند از کاربرد های فراوانی نیز برخوردار هستند.
از جمله بیشترین کاربرد های اتصالات برنجی می توان به صنعت لوله کشی ساختمان ها اشاره نمود.
با استفاده از این اتصالات در لوله کشی های ساختمانی، لوله های مورد نظر را به هم متصل نموده و به محل های در نظر گرفته شده منتقل می‌کنند و از طریق این لوله ها محتوای مورد نظر را به محل های مورد نظر ارسال می‌نمایند.
قابل توجه است که تفاوتی ندارد که محتوای لوله ها گاز، آب یا … باشد.
انسان در هرجایی که قدم می‌گذارد، گاز شهری و آب تصفیه شده را به همراه خود می‌برد به همین دلیل این لوله کشی ها فقط مختص ساختمان های مسکونی نمی‌باشد؛ این لوله کشی ها در اداره ها و ساختمان های تجاری و غیر مسکونی هم کاربرد دارند. در اصل اولین گام پس از ساخت ساختمان یا سوله مورد نظر، لوله کشی است. اما باید توجه داشته باشید که نوع لوله کشی ساختمان ها با یکدیگر کاملا متفاوت است؛ در واقع نوع لوله کشی ساختمان ها را شخص لوله کش تعیین می‌نماید.

 

انواع اتصالات برنجی

اتصالات برنجی با توجه به نوع کاربرد مورد استفاده ، به شکل و اندازه متفاوتی تقسیم می‌شوند. یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس استفاده در تجهیزات لوله کشی گاز، لوله کشی آب و همچنین هوای فشرده شده صورت می‌گیرد. با توجه به سیالات مورد استفاده در لوله کشی، جنس و نوع لوله و قطر و ضخامت لوله تعیین می‌شود. به عنوان نمونه: نوع اتصالات برنجی معمولا به اتصالات برنجی فشار قوی یا اتصالات برنجی معمولی تقسیم می‌شوند که در صنایع کاربرد زیادی دارند.

زانوی برنجی:

زانو در برابر دیگر اتصالات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای عوض کردن مسیر لوله ها از زانو استفاده می‌نمایند. زانو انواع مختلفی دارد: زانوی 45 درجه، زانوی 90 درجه و زانوی 180 درجه که موجب برگشت کامل مسیر می‌شود.

 

تبدیل برنجی:

تبدیل برنجی میله ای است به شکل استوانه که برای اتصال دو لوله که در یک راستا نیستند و دارای دو قطر متفاوت هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بوشن برنجی:

این قطعه به صورت استوانه ای پیچی یا دنده ای تو خالی است که برای متصل نمودن دو لوله‌ی هم اندازه و یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مغزی برنجی:

این مدل از قطعه اتصالات در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز باشد اتصال قطعه ماده را به نر تبدیل کنیم و یا بلعکس.

 

نیپل برنجی

3 راهی برنجی:

3 راهی برنجی در مواردی استفاده می‌شود که نیاز باشد مسیر به سه قسمت تقسیم شود.

 

4 راهی برنجی:

از 4 راهی زمانی استفاده می‌کنیم که نیاز باشد از یک مسیری به بعد مسیر را به 4 مسیر افزایش بدهیم.

 

سر دنده های برنجی:

این نوع قطعه در اتصالات از یک طرف رزوه کاری شده و طرف دیگر بدون رزوه است که با استفاده از روش جوشکاری متصل می‌شود و برای اتصال لوله به شیر خروجی منبع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

توپیچ رو پیچ برنجی:

توپیچ رو پیچ برنجی قطعه‌ای استوانه‌ای است که از یک طرف از داخل رزوه دارد و در سمت دیگر از بیرون قطعه رزوه شده است، برای اتصال دو لوله به یکدیگر و افزایش طول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سر شیلنگ برنجی:

این نوع از اتصالات بسیار پر مصرف، در اکثر صنایع وجود دارد، کاربرد آن در متصل نمودن شیر گاز، نفت و یا آب به شیلنگ است.

 

چپ گرد برنجی:

از چپ گرد برنجی برای تغییر زاویه به طرف چپ استفاده می‌نمایند.

 

زانو چپقی برنجی:

این قطعه در اتصالات یک نوع زانوی تبدیلی است که دارای یک سر ماده رزوه دار و سر دیگر نر رزوه دار است که در قرار گرفتن بین دو لوله با قطر های متفاوت و ایجاد کردن زاویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های برنج

برنج ترکیبی از مس و روی و عناصر دیگر به مقدار کم می باشد و یکی از آلیاژ های پرمصرف بوده که به دلیل خواص فیزیکی خاص خود مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی های برنج عبارتنداز:

  • دمای ذوب برنج بسیار بالا
  • دارای مقاومت مکانیکی و حرارتی بالا
  • برابر خوردگی و سایش مقاوم می باشد
  • عدم تغییر رنگ
  • قابلیت شکل پذیری خوب (به صورت سرد و گرم)

نحوه ساخت اتصالات برنجی

کلیه اتصالات برنجی از مواد درجه یک و آلیاژ استاندارد ساخته می شوند و به صورت شمش و پرس فورج با بهره گیری از ماشین آلات تراشکاری (CNC) با دقت بسیار بالا تولید می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت می توانید با شمار زیر تماس حاصل نمایید

خرید انواع شیلنگ ها و اتصالات از فروشگاه دربندی آراد با تضمین کیفیت و قیمت

دریافت مشاوره در زمینه نصب و بکار گیری انواع شیلنگ ها و اتصالات